„CZYTAMY Rodzinne Historie” – ostatni moment na zgłoszenia!

grafika promująca program „CZYTAMY Rodzinne Historie”

To już ostatni moment, żeby zgłosić się do programu Instytut Książki pt. „CZYTAMY Rodzinne Historie” oraz konkursu z atrakcyjnymi nagrodami. Do udziału w inicjatywie zapraszamy nauczycielki i nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej oraz bibliotekarki i bibliotekarzy szkolnych pracujących na co dzień z pierwszoklasistami. Na Wasze zgłoszenia czekamy tylko do 15 maja! Dla uczestniczek i uczestników programu przygotowaliśmy czytelnicze wyzwania wokół książki Justyny Bednarek i Emilii Dziubak Wnuczka antykwariusza – Wyprawki Czytelniczej, którą pierwszoklasiści w całej Polsce otrzymali w tym roku szkolnym w ramach kampanii „Mała książka – wielki człowiek”.

Jaki jest cel programu „CZYTAMY rodzinne historie”?

Zachęcając dzieci do aktywnego kontaktu z literaturą, dajemy im szansę przeżycia niezapomnianych przygód, rozwijania wyobraźni i zdobywania wiedzy. Aby tak mogło się stać, dzieci potrzebują jednak dorosłych przewodników – rodziców, nauczycieli, bibliotekarzy – którzy zarażają pasją do czytania, ale też wspierają i motywują podczas czytelniczych wyzwań.

Uczestnictwo w programie „CZYTAMY rodzinne historie” zapewni uczennicom i uczniom wartościową zabawę, która będzie zarówno przyjemna, jak i kształcąca – da im możliwość lepszego zrozumienia historii swojej rodziny i tego, kim są, a także odkrycia przyjemności płynącej z czytania i pracy zespołowej.

Do udziału w projekcie zachęcamy nauczycielki i nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej pracujących z dziećmi z klas pierwszych, którzy chcą pokazywać swoim uczennicom i uczniom mądre i piękne książki, a zarazem szukają inspiracji do kreatywnego wykorzystania czytanych opowieści w ramach szkolnych zajęć.

Jak działa program?

  1. Nauczyciel prowadzący pierwszą klasę zgłasza się do projektu za pomocą formularza dostępnego na stronie projektu. Na zgłoszenia czekamy do 15 maja 2024 r.
  2. Po rejestracji nauczyciel otrzymuje drogą mailową pakiet materiałów, w tym: wyzwania (scenariusze zajęć) do zrealizowania z uczniami, motywatory, dyplomy oraz plakietkę informującą o udziale szkoły w programie.
  3. Jeśli nauczyciel zrealizuje przynajmniej 4 z 9 wyzwań i udokumentuje to zdjęciami, może wziąć z klasą udział w konkursie i starać się o książkowe nagrody dla swoich uczniów.

Szczegółowe informacje o programie, jego regulamin oraz formularz do zapisów znajdują się na stronie „CZYTAMY Rodzinne Historie”.

Więcej inspiracji do tego, jak pracować z książką Wnuczka antykwariusza oraz jak rozpalać w uczniach miłość do czytania, czeka na Was w materiałach wideo przygotowanych przez dr Małgorzatę Swędrowską w cyklu „Pierwszak jako odkrywca książek”. Nagrania spotkań znajdziecie na naszym kanale na Facebooku.

***

Kampania społeczna „Mała książka – wielki człowiek” przypomina o korzyściach wynikających ze wspólnego, rodzinnego czytania od pierwszych miesięcy życia dziecka. Od 2017 roku przekazaliśmy dzieciom i ich rodzicom już ponad 4 miliony książek. Projekt obejmuje trzy etapy – dzieci do trzeciego roku życia, przedszkolaki (w wieku 4–6 lat) oraz pierwszoklasistów (w wieku 7–9 lat). Specjalnie przygotowane Wyprawki Czytelnicze trafiają do szpitali położniczych, bibliotek publicznych z oddziałami dziecięcymi oraz szkół podstawowych w całej Polsce.

Więcej o Wyprawce Czytelniczej dla pierwszoklasistów i książce Wnuczka antykwariusza autorstwa Justyny Bednarek i Emilii Dziubak przeczytacie na naszej stronie.

Kampania „Mała książka – wielki człowiek” jest finansowana z budżetu państwa, ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.